星期三, 5月 19, 2010

信任,只可讓謊言成真

葉一知


相信很多人都看過《信任,讓夢想成真》這個很周星馳電影(前期)風格的廣告吧?



我有啲問題:

(1)    件衫係為我度身訂造,阿媽竟然秘秘密密咁做,唔話我知,到左畢業party果朝我走出來,你就隊件衫俾我,叫我試下,咁如果唔啱身,啲details位又唔啱,色水有問題,又甩線,又車短左,咁我係咪要硬食著住佢去畢業party架?點解成個過程,我冇得睇下版架?我冇得問下個progress架?我冇得修改我原初的設計架?阿媽做錯左啲點解我冇得指正佢架?點解呀?點解呀?

答:因為佢係你阿媽,你唔好咁x不孝問咁多野好唔好。

咁大家將件衫換成政改方案,你就知道咩事!到左死線果日,硬食啦各位,唔好要求咩透明度呀。

(2)    阿媽可以無條件為我完成好多野,我好感動,而家政府係無條件為我做野架咩?冇喺稅收到出糧咩?阿媽唔可以換,幾衰都唔可以。咁你覺得政府係咪阿媽?

(3)    信任不能讓夢想實現,這個已有很多很多人談論過,看不出其荒謬的人形同弱智。但有一點我好疑惑,點解造條裙會歸納為「夢想」?你問一個小學生,她有甚麼夢想,她不回答你做醫生、做律師、做飛機師、做太空人、做貪官等等,卻回答你:「我夢想係在畢業時穿一條很靚的裙子。」你還不快快送她去檢查,看看是不是上次發燒燒壞左腦嗎?沒錯,那是比喻,但看來連小學生都不會混淆夢想的偉大,將穿裙子比喻為民主普想的夢想,是不恰當的類比,政府人員真是智障嗎?但請大家別取笑政府,正所謂「有怎樣的人民,有怎樣的政府」(特指自由社會而言),說不定香港人真的智障,這個廣告其實有很好的效果呢。

(4)    信任,不會讓夢想成真,但會讓謊言成真。寶藥黨騙你,跟你說:「信任我啦,信任我你發達的夢想就會成真架啦。」你不信,那麼其實你無法確實那是不是謊言(當然你可以推斷相信那是謊言,但相信和確認是不同的,不贅),騙案也因你不信而沒有實行過,所以「他騙人」仍然流於推斷層面。但如果你信任了,嘿嘿,你便用親身經歷證實那是謊言,是騙案,謊言便成真了。

(5)    這不是叫大家永遠不去信任,但信任基於過往的德行,你還款紀錄不好,係唔會有人信任你借錢俾你的。眼前的一班官員和背後的中央政府,是寶藥黨還是好好先生,大家就憑過去十二年的經歷,自行判斷吧。

 

同場加映:

老師向唐英年投訴特首帶頭不投票是反面教材

 

 

文章由MemDB聯播系統轉載, 原文請按此閱讀